onsdag 18. mars 2009

Middagstips

Tenkte å legge ut forskjellige middagsretter som jeg pleier å lage. Greit å ha oversikten samtidig som andre kan få tips :)
Kjøttdeig i fløtesaus
- Jeg bruker mye krydder og hvitløk siden fløten tar vekk en del av smaken
Lasagne
- Ost som mellomlegg
- Ei venninne har gitt med oppskriften på ostesaus; varm opp fløte, rør i oppraspet ost og for så å krydre godt med krydderblanding og hvitløk.

Pizza
- Jeg bruker lappeoppskriften som jeg har lagt ut tidligere på bloggen min.
- Bruk grovhakkede tomatert fra Landlord (Rema 1000).De har få karbohydrater. Liker man ikke klumpene som tomatene gir, kan man sile disse vekk.
- Bruk mye kjøttdeig slik man får en fyldig pizza.
- Masse ost!
Taco
- Kjøttdeig, salat (evt. skjell eller lumpe)
Biff med fløtegratinert brokkoli
- Marinert biff, vanlig biff...mmm, Biff!
Kylling i fløtesaus
- Har lagt ut oppskift på bloggen min tidligere
- Serveres med frisk salat, pasta for de som spiser det og fløtegratinert brokkoli for de som vil ha det.


Lammelår med grønnsaker
- Typisk søndagsmiddag på grunn av at det skal stå lenge i ovnen
- Marineres med hvitløk, salt, pepper og rosemarin
- Steketermometer er et must!
- Lager seg selv, settes i ovnen for så å vente

Pannekaker med skinke og ost
- på www.lavkarbo.no finner man oppskrifter på lavkarbopannekaker
- Stekes på ene siden, snues for så å legge på ost og skinke. Brettes sammen og nytes
Ovnsbakt torsk
- Legges i aluminiumsfolie, krydres godt, litt olje og løk
.
- I ovnen på ca 250 grader i rundt en 20 min.

Løvbiff med salat
- Løvbiff blir fort dyrt.
TIPS: Når det er tilbud kan man kjøpe inn kjøttdeig, legge bakepapir på kjøkkenbenken, ta litt kjøttdeig, krydre denne, nytt bakepapir over for så å rulle den flat.. Og vips så har man løvbiffer i fleng!
Tapas
- Biffstrimler
- Kyllingfilet strimler
- Kjøttboller (Piffikrydder eller tacokrydder)
- Agurk og grønn paprika strimler som man kan dyppe i Aioli og Tzatsiki
- Kyllingvinger
- Pølsestrimler
- Skampi
Indrefilet av svin
- Krydres og stekes hel
- Serveres med fløtegratinert brokkoli.


Ingen kommentarer: