torsdag 31. juli 2008

Chia frø

Satt å såg på tv her en dag da jeg kom over en et innslag om Chia frø.. Søkte så på internett og fann ut at disse små frøene er rik på både proteiner og omega3 :)
Var nede på den asiatiske butikken på Kremmergården i Ålesund, men de hadde de ikke..Oppga frønavnet til han som drive butikken slik at han skulle se om de kunne ta det inn! Det kalles jammen med god service:) I mellomtiden så såg jeg at man kan få kjøpt det på internett...
Tenkte å bruke det i brødene som jeg baker og slikt jeg..Har noen av dere hørt om disse frøene??



Har funnet Chiafrøene på en dansk internettside, www.natures.dk Har noen kjennskap til denne siden??

Apropo de brødene.. Har drevet å puttet linfrø nedi.. Men ingen har sagt til meg at de ike har noen virkning på helsen om man ikke knuser frøene.. Føler meg nesten litt lurt ;p Så fra nå av skal linfrøene i kaffekværna;)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej!
HVor på nettet kan du få Chia frø?
Jeg har søgt og søgt, men alle de steder jeg finder dem, shipper de ikke til Dk..

Tak :)

Susie sa...

Hei:) jeg har faktisk ikke funnet noen plass enda som shipper Chia fra til norden.. men skal si ifra om jeg finner noen:)