mandag 26. oktober 2009

Knekkebrød

Søsteren min har i ukesvis snakket om de gode knekkebrødene hun har laget..
Jeg kunne ikke være dårligere og måtte prøve de ut. Oppskriften hadde hun funnet på internett og kalles "Mimmis knekkebrød".

Her er oppskriften:
3,5 dl sammalt rug
3,5 dl havregryn
1,5 dl sesamfrø
2 dl solsikkefrø
1 dl linfrø
1 dl kli
1 dl valnøtter
1 st salt

Putt alle ingrediensene i en kjøkkenmaskin (jeg brukte kaffebønneknuseren min i stor mangel på en kjøkkenmaskin)

1 ts honning (jeg brukte mindre enn en ts)
7 dl vann

Bland en teskje honning ut i vannet og hell oppi sammen med resten av blandingen. Bland godt.

Ta deigen og fordel den utover to stekebrett slik at den fyller brettene helt.

Sett i ovnen 180 grader i ca. 10 minutter. Skjær de to store knekkebrødene i passe knekkebrødstørrelse, med en pizzaskjærer e.l.

Sett tilbake i ovnen og stek i 30 minutter.

Legg knekkebrødene på rist og sett i ovnen med døren litt åpen i ca 15 min. Da får du harde, sprø knekkebrød.

http://pub.tv2.no/multimedia/TV2/archive/00719/knekkebr_d1_719280i.jpg
Har lånt bilde og oppskrift fra http://www.tv2underholdning.no/suntoggodt/mimmis-knekkebroed-2689746.html

Ingen kommentarer: